سُبُل هدایت

و کسانى که از خشنودى او پیروى کنند، به (راه‏ هاى سلامت)، هدایت مى‏ شوند...

سُبُل هدایت

و کسانى که از خشنودى او پیروى کنند، به (راه‏ هاى سلامت)، هدایت مى‏ شوند...

بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان علیه السلام
سُبُل هدایت

قَدْ جَاءَکُم مِّنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُّبِینٌ * یَهْدِى بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَمِ وَ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلىَ‏ صِرِاطٍ مُّسْتَقِیمٍ (سوره مبارکه مائده آیات 15 و 16)
از طرف خدا، نور و کتاب آشکارى به سوى شما آمد. (15) خداوند به برکت آن، کسانى را که از خشنودى او پیروى کنند، به راه‏هاى سلامت، هدایت مى‏ کند و به فرمان خود، از تاریکیها به سوى روشنایى مى‏ برد و آنها را به سوى راه راست، رهبرى مى‏ نماید. (16)

احادیث تصویری

1
2
3

پرونده های ویژه

دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱ ب.ظ

۰

احسن تقویم عمرت را دریاب!

دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱ ب.ظ

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

صاحب الزمان,مهدی,ولی عصر,غیبت,ظهور,چله نشین آفتاب

امروز : دوشنبه
سفره داران: کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی و
مصباح الهدی،سفینة النجاة سیدالشهداء حضرت امام حسین سلام الله علیهما

قرآن کریم,ملک,یوسف زهرا,آب گوارا,چله نشین آفتاب

* در محضر میزبان:

امام حسین سلام الله علیه:
«اگر مهدی آل محمد سلام الله علیهم اجمعین قیام کند، مردم او را نشناسند، زیرا او به سوی آنان می‌آید، در حالی که جوانی رشید است و از بزرگ ترین آزمون ها این است که صاحب مردم (امام زمان‌)، جوان ظهور می‌کند، در حالی که آنان می‌پندارند، او پیرمردی کهن سال است‌.»

منهاج

-- جوان قرآنی! --

امام سجاد علیه السلام می‌فرماید: «اگر تمام اهل مشرق و مغرب از دنیا برود هرگز از تنهایی وحشت نمی‌کنم، هنگامی که قرآن همراه من باشد.»(1)

در قرآن جوانان موفق با ویژگی‌های خاصی معرفی شده‌اند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

1. جوان صبور و تسلیم دستور خدا

حضرت اسماعیل علیه السلام وقتی به حد رشد رسید، پدر بزرگوارش به او گفت: «من در خواب دیده‌ام تو را سر مُی‌برم، نظرت در این‌باره چیست؟»(2)
اسماعیل علیه السلام جانانه جواب داد «ای پدر، آن چه خداوند به تو امر کرده، انجام بده به خواست خداوند من را از بردباران خواهی یافت».(3)

این فداکاری و جانبازی که هر ساله در عید قربان خاطرة آن زنده می‌شود و همه به شجاعت و تسلیم بودن اسماعیل در برابر حق آفرین، درود و سلام می‌فرستند، در جهان امروز که گذشت و صبر و تسلیم در برابر حق که از مهمترین و ارزشمندترین ویژگی‌های مردان الهی است. اسماعیل الگوی مناسبی برای جوان منتظر می‌باشد.

2. جوان پاک‌دامن

حضرت یوسف علیه السلام در برابر خواهش‌های نفسانی زلیخا حاضر به معصیت نشد و بی‌گناه به زندان افتاد(4) و سختی‌های زندان را تحمل کرد تا پاک بماند. این نفس ستیزی حضرت یوسف علیه السلام در هنگام مهیا بودن شرایط گناه، الگویی برای همه جوانان عصر کنونی است. زیرا جوان منتظر و زمینه‌ساز ظهور، خود را از گناه و آلودگی دور می‌کند و خوشا به سعادت آن جوانی که با وجود مهیا بودن گناه خود را به معصیت نمی‌اندازد چرا که خداوند متعال و حضرت مهدی علیه السلام را شاهد بر اعمال خود می‌داند.

3. جوان غیور

حضرت موسی علیه السلام با تمام تدابیر امنیتی و سخت‌گیری‌های فرعون، پا به عرصه وجود گذاشت و دربار فرعون، محل رشد و نمو او شد آن حضرت در جوانی به حمایت بنی اسرائیل پرداخت، از این رو مجبور شد برای حفظ جانش، وطنش را ترک کند. او صحرای سینا را پشت سر گذاشت و با زحمات طاقت فرسا خود را به «مَدیَن» شهر شعیب پیامبر علیه السلام رساند.

غیرت این جوان سبب شد به دختران شعیب کمک کند. زیرا او مانند دیگران نسبت به جامعه زمان خود بی‌تفاوت نبود(5) و احساس مسئولیت کرده و در برابر ظلم ایستاد. جوان منتظر نیز باید در برابر کوچکترین انحراف، خرافات، بدعت‌ها و مدعیان دروغین بی‌تفاوت نباشند و باید پویا، سرزنده و آگاه نسبت به زمان، احساس مسئولیت کند.

4. جوان شجاع

حضرت داود علیه السلام، جوانی است که در مقابلة سپاه طالوت با لشکر باطل جالوت، پهلوان لشکر کفر(جالوت) را نقش بر زمین ساخت خداوند متعال هم مقام نبوت، حکمت و سلطنت را به او بخشید(6) وی با به کار بستن قدرت، فکر و قوت جوانی برای مبارزه با طاغوت الگویی برای همه جوانان است تا در برابر جالوتیان زمان ایستادگی کنند. چرا که خداوند پشت و پناه جوانان مبارز با طاغوت است و در برابر این مبارزه، حکمت و بزرگی عطاء خواهد نمود.

در هر صورت جوان منتظر، پویا و دارای فکر و برنامه‌ای است که خود را ضمن رساندن به معنویت و اخلاق، با بهره‌گیری از الگوهای قرآنی و به کار بستن آن در مراحل زندگی خود، زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دهد.(7)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «قدر جوانی را قبل از فرا رسیدن پیری بدان».(8)

این دوران زیبای زندگی در قرآن بعنوان «احسن تقویم» یاد شده است. در روایتی این کلام خداوند متعال «لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم» را به دوران جوانی تفسیر فرموده‌اند.(9)

و بالاخره سخن را با تعبیر بسیار زیبای مقام معظم رهبری به پایان می‌بریم:

«جوانی در انسان، عبارت از دوران خاصی از عمر است که در آن دوران، انسان به شکفتگی و بالفعل شدن بسیاری از استعدادها می‌رسد و دوران اوج زیبایی‌ها و جوشش استعداد‌ها و توانایی‌هایی است که در انسان هست.(10)

قطره

پس از تشکیل مذهب پروتستان و حاکمیت پیورتین‌ها در انگلستان، حرکت جدیدی در میان این مذهب قدرت گرفت که به «مبلّغان انجیلی» نامیده می‌شد.

تبلیغ کردن انجیل با روحیة جنگ‌های صلیبی از خصوصیات اوانجیلیست‌‌ها یا همان مبلّغان انجیلی می‌باشد؛ آن‌ها با تفسیر نادرست از مضامین کتاب مقدس (مجموعة عهد عتیق و عهد جدید) و بهره‌گیری از تفسیر‌های «سایروس اسکوفیلد» وضعیت سیاسی و فرهنگی دنیا را به سمت خواسته‌های دنیا طلبانة خود سوق می‌دهند.

هواداران نظریة پایان جهان به شیوة صهیونیسم مسیحی این باور را دارند که جهان در آستانة پایان یافتن است و در نهایت، هزاره‌ای جدید شکل می‌گیرد که پس از نابودی نیروی شر (مسلمانان) به وسیلة عیسی مسیح و نیروی خیر (مسیحیان نو تعمید یافته(11) و یهودیان صهیونیست)، بشر در صلح و آرامش زندگی خواهد کرد؛ مطابق اعتقادات مکتب یاد شده، باید حوادثی به وقوع بپیوندد تا مسیح دوباره ظهور کند و تلاش برای پدیداری شرایط ظهور از وظایف پیروان این مکتب است؛ تعدادی از این شرایط عبارتند از:

1. حمایت و اعتقاد به برگزیدگی یهودیان و اسکان آنها در سرزمین موعود (فلسطین).
طبق گزاره‌های عهد عتیق، اعتقاد دارند که یهودیان، مایة برکت روی زمین هستند، چرا که «غیر یهودیان به نور شما [یهودیان] گردش خواهند کرد». (اشعیا 60:3)

2. یهودیان و مسیحیان، باید دو مسجد اقصی و صخره در بیت‌المقدس را منهدم کنند.
گروهی از یهودیان ـ که مسلحانه از دیوار شهر قدیمی، وارد میدان مسجد شده بودند ـ ماکتی از مسجد ساخته‌اند تا تمرین‌های لازم برای تخریب آن، انجام و زمان لازم برای هر اقدام، محاسبه شود.

3. ساخت هیکل سلیمان به جای مسجد‌الاقصی و ذبح گوسالة سه ساله در معبد.
گریس هالسل ـ که خود، زمانی از معتقدان به انجیلی‌ها بوده است ـ در کتاب تدارک جنگ بزرگ و یدالله این‌گونه می‌گوید:
راهنمای ما [از اوانجیلیست‌ها] در حالی‌که به قبة الصخرة و مسجد‌الاقصی اشاره می‌کرد، گفت: هیکل سوم در آنجا بنا خواهد شد، همه چیز را برای ساخت هیکل، فراهم کرده‌ایم حتی مواد اولیه برای ساخت نیز آماده است».(12)

در نهایت، این فرقه ـ که به اعتقاد کشیش «ریاض گرگوری» (رئیس شورای کلیساهای خاورمیانه)، منحرف از ایمان حقیقی به مسیحیت و دفاع از برنامه‌های سیاسی و قومی خاص است ـ تمام این شرایط را بیان کرده، ارتباط به جنگ پایانی به نام «آرماگدون» می‌دهند تا مسیر ایجاد ژاندارمی به نام اسراییل با تسلط بر خاورمیانه برای زراندوزی بیشتر و تصاحب ذخایر انرژی این منطقه را هموار کنند؛ امید است با شناسایی بهتر این گروه، دشمن شناسی خویش را تقویت نموده، یاورانی خالص برای حضرت مهدی علیه السلام باشیم.

طوبی

آیا از سرزمین یاس‌ها آمده‌ای که عطر نفس‌هایت از فرسنگ‌ها جانمان را می‌نوازد؟!
یا از سرزمین آیینه‌ها آمده‌ای که صداقت در کلامت موج می‌زند...؟! چشمان پرگناه ما هرگز تو را ندید. امّا با قلبمان تو را همیشه احساس می‌کنیم.

سلالة زهرا!
از دل‌تنگی زیاد گفته‌ایم و زیاد شنیده‌ای امّا مسئله این است آیا باور کردنش برایت آسان است یا دشوار!

آقای لحظه های پرالتهاب من!
جهان در پشت میله‌های زندان «چه کنم»گرفتار است و زمین با همة وجود خود «ظهر الفساد فی البرّ و البحر بما کسبت أیدی الناس» را احساس می‌کند.

مهربان‌تر از باران!
کودکان فقیری را در سرزمین‌های غنی غارت شده بارها دیده‌ام که حتی به اندازة یک نفس کشیدن به آینده امیدی ندارند. فرزندانی که از درد لاغری و گرسنگی به سادگی می‌شود دنده‌های نازک آنها را شمرد.

عزیزفاطمه!
من مادرانی را دیده‌ام که فرزندان خود را در قنداقه‌ای پر از گل‌های سرخ می‌پیچند امّا به جای گهواره آنها را در گوری سرد می‌نهند و به جای لالایی نشید زار می‌خوانند.

آقای پر از احساس!
من آوارگان پر از خاک و نیاز را که با هزاران بیم و امید به سرزمین‌های همسایه می‌گریزند و از مرگ به سوی تحقیر می‌شتابند را بارها دیده‌ام.

تنهاترین مرد خدا!
من عروسک‌های بچه‌های همسایه (فلسطین) را که چشمانش خون و دست‌هایش تیغ آتش است که می‌بینم از عروسک‌های مخمل خودم می‌ترسم.
من تازه عروسان بیوه شده و عمر یک روزة نوزادانی را که سال‌ها در انتظارشان بوده‌اند می‌فهمم. من چنگال‌های بی‌رحم نامردان عالم که بر جوانی جوانان ما چنگ می‌اندازد را می‌بینم.
من قلم‌هایی را که تو را افسانه می‌خوانند می‌دانم.

یاور افلاکی من!
انگار هنجرة هنجارهای اسلام را غبار حرص و غفلت مسلمان آزار می‌دهد و من هنوز هم متحیّرم که خدا چقدر صبور است!
شاهد دادگاه عدل!
بگذار تا اعتراف کنم که اگر به اندازة جرعه‌ای عاشقت بودیم می‌آمدی. نیستیم که نمی‌آیی...
حکومت عشق در مملکتی علَم می‌شود که مردمش عاشق باشند؛ آری ما فقط عاشقی را «شعار» داده‌ایم و بس.

مهربانا! مگذار تسبیح نگاهمان از فرط جدایی دانه دانه شود...
اللّهمّ بلّغ مولانا الإمام الهادی المهدی(عج)

کلام آخر

شیعه مقام نورانیت را برای ائمه‏علیهم‏السلام بالاترین جلوه عظمت ایشان می‏داند. نورانیتی که برگرفته از نور خداست و از کنار عرش الهی سرچشمه دارد و کسی را قدرت خاموش کردن آن نیست. آخرین نور الهی در زمین را چنین سلام می‏کنیم:

السَّلامُ عَلَیْکَ یا نُورَ اللَّهِ الَّذی لا یُطْفی... السَّلامُ عَلی شَمْسِ الظُّلامِ وَ البَدْرِ التَّمامِ...

سلام بر تو ای نور الهی که خاموش نمی‏شود، سلام بر تو ای سرچشمه حیات، سلام بر تو ای ناظر درخت طوبی و سدرة المنتهی، سلام بر تو ای نور خدا که هدایت شدگان به او هدایت می‏شوند.
سلام بر نوری که اهل کفر می‏خواستند آن را خاموش کنند ولی خداوند با کراهت آنان نور خود را به حد کمال رساند و به رغم انف آنان به او زندگی طولانی عنایت کرد تا حق را به دست او ظاهر نماید. سلام بر آفتاب تاریکیها و ماه تمام.

هدیه

ـ همخوانی مولامهدی سلام الله علیه : «ای نوبهار فاطمه صبر و قرارم ای قوت قلب علی داروندارم تو وارث پیغمبری اولاد حیدر تو از همه دل می بری سالار و سرور ای چلچراغ انبیا تاج سر ما بنگر که جان آمد به لب محبوب دل ها»
فرمت: MP3
زمان: 3 دقیقه و 36 ثانیه
حجم: 850 کیلوبایت

دانلود

قرآن کریم,یوسف زهرا,تصدق,عزیز

پی نوشت ها:
1. اصول کافی، کلینی، ج2، ص440.
2. صافات، 102؛ « ... یَا بُنَیَّ إِنِّی أَرَى فِی الْمَنَامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ فَانظُرْ مَاذَا تَرَى ...».
3. صافات، 102؛ « یَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِی إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِینَ».
4. یوسف،23 ـ 22؛ « وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ آتَیْنَاهُ حُکْماً وَعِلْماً ... قَالَ مَعَاذَ اللّهِ إِنَّهُ رَبِّی أَحْسَنَ مَثْوَایَ»
5. قصص، 24 ـ 23؛ « وَلَمَّا وَرَدَ مَاء مَدْیَنَ ... فَسَقَى لَهُمَا ثُمَّ تَوَلَّى إِلَى الظِّلِّ».
6. بقره، 251؛ « وَقَتَلَ دَاوُدُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللّهُ الْمُلْکَ وَالْحِکْمَةَ».
7. جهت اطلاع بیشتر ر.ک. قرآن، مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و جوانان، محمد رضا نصوری.
8. ارشاد القلوب، دیلمی، حسن بن ابی الحسن، ص17.
9. بحارالانوار، مجلسی، ج74، ص75.
10. کودک، نوجوان و جوان از دیدگاه مقام معظم رهبری، ج2، ص233
11. تعمید: مسیحیان، کسانی را که به دین عیسوی در آیند، طبق مراسم مخصوص، غسل می‌دهند (فرهنگ معین)
12. صهیونیسم مسیحی،سایزر؛ ص35.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی