سُبُل هدایت

و کسانى که از خشنودى او پیروى کنند، به (راه‏ هاى سلامت)، هدایت مى‏ شوند...

سُبُل هدایت

و کسانى که از خشنودى او پیروى کنند، به (راه‏ هاى سلامت)، هدایت مى‏ شوند...

بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان علیه السلام
سُبُل هدایت

قَدْ جَاءَکُم مِّنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُّبِینٌ * یَهْدِى بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَمِ وَ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلىَ‏ صِرِاطٍ مُّسْتَقِیمٍ (سوره مبارکه مائده آیات 15 و 16)
از طرف خدا، نور و کتاب آشکارى به سوى شما آمد. (15) خداوند به برکت آن، کسانى را که از خشنودى او پیروى کنند، به راه‏هاى سلامت، هدایت مى‏ کند و به فرمان خود، از تاریکیها به سوى روشنایى مى‏ برد و آنها را به سوى راه راست، رهبرى مى‏ نماید. (16)

احادیث تصویری

1
2
3

پرونده های ویژه

بسم الله الرحمن الرحیم

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

وَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلَّه‏‏

و کسانی که ایمان آوردند در دوستی خدا سخت ترند

سوره مبارکه بقره آیه ۱۶۵

 مربوط به موضوع :  :: بیان جاوید :: 

اعوذبالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگی که انسان را قربانی می کند

«السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین، و اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع الامام المهدی من آل محمد علیهم‏السلام»

قصد داریم به لطف خدا نگاهی به نهضت اباعبدالله علیه ‏السلام از زاویه شرایط اجتماعی و فرهنگی آن زمان بیندازیم. می ‏خواهیم به شرایطی بنگریم که بسیار پیچیده است و احتیاج به تأمل زیادی دارد.

اصلا از خود بپرسیم: فرهنگ اموی معاویه از کجا شروع می ‏شود؟ و چه می‏ خواهد بگوید؟ و چرا بسیاری از صحابه مانده‏ اند که چگونه با آن مبارزه کنند؟ اگر چه همه حرفشان این بود که: «فرهنگ معاویه پسندیدنی نیست، اما چاره ‏ای جز پذیرفتن هم نیست».

این چه فرهنگی بود که این همه نیرو را مرعوب و منکوب کرده و تنها اباعبدالله علیه ‏السلام بود که آن زمان در خودش توان مقابله با آن فرهنگ پیچیده را دید. گفتنی است که امام همه جوانب را می ‏شناسد ولی تحلیلش غیر از تحلیل سیاست ‏بازان آن زمان است، و باید معاویه‏ شناسی کرد تا بیشتر به عمق نهضت کربلا پی برد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۲۲:۲۷
 مربوط به موضوع :  :: بصیرت ::