سُبُل هدایت

و کسانى که از خشنودى او پیروى کنند، به (راه‏ هاى سلامت)، هدایت مى‏ شوند...

سُبُل هدایت

و کسانى که از خشنودى او پیروى کنند، به (راه‏ هاى سلامت)، هدایت مى‏ شوند...

بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان علیه السلام
سُبُل هدایت

قَدْ جَاءَکُم مِّنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُّبِینٌ * یَهْدِى بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَمِ وَ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلىَ‏ صِرِاطٍ مُّسْتَقِیمٍ (سوره مبارکه مائده آیات 15 و 16)
از طرف خدا، نور و کتاب آشکارى به سوى شما آمد. (15) خداوند به برکت آن، کسانى را که از خشنودى او پیروى کنند، به راه‏هاى سلامت، هدایت مى‏ کند و به فرمان خود، از تاریکیها به سوى روشنایى مى‏ برد و آنها را به سوى راه راست، رهبرى مى‏ نماید. (16)

احادیث تصویری

1
2
3

پرونده های ویژه

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲ ب.ظ

۱

برای رهایی از ویروس سقیفه؛ بخوان!

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲ ب.ظ

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

عیدغدیر,ولایت,امام علی,امام مهدی,ظهور,چله نشین آفتاب

امروز : سه شنبه
سفره داران: امام سجاد، امام باقر و امام صادق سلام الله علیهم

امام زمان,باران,ملک,آب گوارا,غیبت,قرآن کریم,بیان جاوید,چله نشین آفتاب

* در محضر میزبان:

امام صادق سلام الله علیه:
«صاحب این امر ـ حضرت مهدی (علیه السلام) ـ غیبتی دارد که در آن، هرکس بخواهد دینش را حفظ کند مانند کسی است که بخواهد با کشیدن دست بر شاخه ای خار، آن را از خار بری سازد.»(1)

منهاج,روشنا,راهنما

-- برای رهایی از ویروس سقیفه؛ بخوان! --

وجود مبارک امام صادق سلام الله علیه به زراره فرمود: وظیفه شیعیان ما در عصر غیبت این است که این دعا را بخوانند.

اللّهمّ عرّفنی نفسک فإنّک إن لم تعرّفنی نفسک لم أعرف نبیک اللّهمّ عرّفنی رسولک فانّک إن لم تعرّفنی رسولک لم أعرف حجتّک. اللّهمّ عرّفنی حجّتک فإنّک ان لم تعرّفنی حجّتک ضللت عن دینى.

این دعا «برهان لِمْ» را به ما یاد می‌دهد. این دعا می‌گوید: غدیر حق است و سقیفه باطل.

چرا؟

(چون) می‌گوید: خدایا، خودت را به من بشناس؛ اگر من موحد ناب نباشم، خداشناس نباشم، پیغمبر شناس هم نیستم؛ زیرا پیغمبر خلیفه الله است. وقتی من مستخلفٌ عنه [کسی که پیامبر جانشین او است] را نشناختم، خلیفه را نمی‌شناسم. خدایا توفیق بده من نبوت را، رسالت را، پیغمبر و پیغمبری را عمیقاً بشناسم؛ زیرا اگر من پیغمبر را نشناسم، گرفتار سقیفه می‌شوم. امام، خلیفه و والی مردم نیست، و از طرف مردم وکیل نیست. مردم سالاری محض نیست تا سقیفه، مسأله را حل کند. امام، جانشین پیغمبر است. اگر کسی مستخلفٌ عنه را نشناسد، گرفتار سقیفه می‌شود. خلیفه‌ شناس نیست.


عرض می‌کنیم، خدایا پیغمبرت را به من بشناس برای اینکه من می‌خواهم بفهمم جانشین پیغمبر کیست؟ حجت من کسی است که جای پیغمبر بنشیند نه مردم به او رأی بدهند. این مسأله، برهان لِمْ است . این دعا نیست، این حکمت است.

گفته‌اند آنرا بعداز نماز بخوان، توی نماز بخوان و در فرصت‌های مناسبی که داشتی بخوان. اگر می‌خواهی به غدیر برسی و از ویروس سقیفه برهی، این دعا را بخوان. گاهی، شما، دعای محض (می‌خوانید) اما گاهی در حکمت و کلام، برهان اقامه می‌کنید. این، برهان است.(1)

قطره,چکیده,نمی از دریا

در حاشیة کتاب عوالم، مرحوم سیّد عبدالرزّاق مقرم در کتاب وفاة فاطمةالزّهرا سلام الله علیها نقل شده است؛ سیّد باقر فرزند مرحوم آیةالله سیّد محمّد هندی گفت: در شب عید غدیر حضرت مهدی سلام الله علیه را در خواب دیدم و مشاهده کردم که آن حضرت غمگین و نالان است.
جلو رفتم و بر آن حضرت سلام کردم و دست‌هایش را بوسیدم و مشاهده کردم که در فکر فرو رفته است. عرض کردم: مولای من! در این ایّام که همه به خاطر عید غدیر خوشحالند، دلیل ناراحتی شما چیست؟

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در پاسخ فرمودند:

ذکرت امّی الزّهراء و حزنها ثمّ قال:
لا ترانی اتّخذت لاوعدها *** بعد بیت الاحزان بیت سرور

به یاد مادرم زهرا و اندوهش افتادم. پس از آن شعری را قرائت فرمود: با تأکید می‌گویم، به مقام و منزلت فاطمة زهرا قسم، هرگز نخواهی دید که بعد از بیت الأحزان فاطمه [جایگاه گریة حضرت فاطمه سلام الله علیه در قبرستان بقیع در جایی به شادی و سرور بپردازم.

طوبی,درخت محبت,ولایت,ائمه معصومین,شیعیان,محبین

آنگاه که گردآمدگان در غدیر خم، چشم بر دهان محمد مصطفى صلی الله علیه و آله و سلم دوختند تا در جمع یکصدوبیست هزار نفرى خود، سخنانش را بشنوند. نبى اعظم صلوات الله علیه و آله پس از حمد و ثناى خداوند و دعوت مردم به سوى خاندان گرامى نبوت و چنگ زدن به ریسمان ولایت على بن ابیطالب سلام الله علیه فرمودند:

«اى گروه مردمان!
آن نور خداى تبارک و تعالى در من قرار گرفت و پس از آن در وجود على سلام الله علیه، آنگاه از او در نسلش تا «قائم المهدى عجل الله فرجه» که بازگیرنده حق است و جلب کننده همه حقوق ازدست رفته ما.

- آگاه باشید که خاتم اوصیاء مهدى قائم سلام الله علیه از ماست.
- آگاه باشید که او بر همه ادیان پیروز مى شود.
- آگاه باشید که او انتقام گیر از ستمگران است.
- آگاه باشید که گشاینده و درهم کوبنده مرزهاست.
ـ آگاه باشید که او خونخواه همه بندگان صالح خداست.
- آگاه باشید که او کشنده هر قبیله اى از مشرکان است.
- آگاه باشید که او نهرى خروشان از اقیانوسى بیکران است.
- آگاه باشید که او یاور دین خداى تبارک و تعالى است.
- آگاه باشید که او هر دانشمندى را به دانش و هر نادانى را به نادانى مى شناسد.
- آگاه باشید که او برگزیده و انتخاب شده خداوند است.
- آگاه باشید که اووارث هر دانش و دربرگیرنده آن است.
- آگاه باشید که او آنچه بگوید از پروردگارش مى گوید و هشداردهنده به امر ایمان است.
- آگاه باشید که او رشید و کامل و نیرومند و متین است.
- آگاه باشید که فرمانروایى جهان هستى به او واگذار شده است.
- آگاه باشید که هر کس از (پیامبران و امامان) پیش از او، نوید آمدنش را داده اند.
- آگاه باشید که او تنها حجت بازمانده خداوند است، بعد از او حجتى نیست، حقى جز با او و نورى جز در پیش او نیست.
- آگاه باشید که احدى بر او چیره نیست و کسى او را شکست ندهد.
ـ آگاه باشید که او ولى خدا در روى زمین، و داور او در میان مردم و امین او در آشکار و نهان است.(3)

کلام آخر,چله نشین آفتاب

مقام حجة اللهی و امامت بالاترین مقامی است که صاحب اختیاری مطلق امام زمان‏ علیه‏السلام را بر جان و مال و همه وجود ما ثابت می‏کند. ما در بیعت با آن حضرت این اقرار را بر زبان جاری می‏کنیم:

أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّهِ عَلی مَنْ مَضی وَ مَنْ بَقِیَ... عَصَمَکَ اللَّهُ مِنَ الذُّنُوبِ...

شهادت می‏دهم که تو حجت خدا بر گذشتگان و باقیماندگان هستی، و تو حجت دوازدهم و حق ثابتی هستی که عیبی در آن نیست. تو ولیّی هستی که مانندی نداری، و تو امامی هستی که با گفتار و رفتارت هدایت می‏نمایی و تو شفاعت کننده‏ای هستی که نظیری نداری.

ای مولای من، شهادت می‏دهم که تو و امامان از پدرانت ائمه من و صاحب اختیاران من هستید در دنیا و در روزی که شاهدان بپا می‏خیزند.

هدیه,چله نشین آفتاب

- همخوانی در وصف امیرمؤمنان امام علی سلام الله علیه «امیرالمؤمنین مولا علی علی؛من کیم؟حبل المتینم؛من کیم؟حق الیقینم؛من کیم؟باب المرادم؟من کیم؟فتح المبینم؛من کیم؟کهف امانم؛من کیم؟حصن حصینم...»
فرمت: MP3
زمان: 4 دقیقه و 2 ثانیه
حجم: 948 کیلوبایت

دانلود

قرآن کریم, امام زمان, یوسف زهرا, ظهور,غیبت,تصدق,چله نشین آفتاب

پی نوشت ها:
1. کمال الدین،باب33،ص346.
2. برگرفته از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم، 18/6/84
3. بحار الانوار،ج37، صص213 - 211.

نظرات  (۱)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/17324
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی