سُبُل هدایت

و کسانى که از خشنودى او پیروى کنند، به (راه‏ هاى سلامت)، هدایت مى‏ شوند...

سُبُل هدایت

و کسانى که از خشنودى او پیروى کنند، به (راه‏ هاى سلامت)، هدایت مى‏ شوند...

بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان علیه السلام
سُبُل هدایت

قَدْ جَاءَکُم مِّنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُّبِینٌ * یَهْدِى بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَمِ وَ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلىَ‏ صِرِاطٍ مُّسْتَقِیمٍ (سوره مبارکه مائده آیات 15 و 16)
از طرف خدا، نور و کتاب آشکارى به سوى شما آمد. (15) خداوند به برکت آن، کسانى را که از خشنودى او پیروى کنند، به راه‏هاى سلامت، هدایت مى‏ کند و به فرمان خود، از تاریکیها به سوى روشنایى مى‏ برد و آنها را به سوى راه راست، رهبرى مى‏ نماید. (16)

احادیث تصویری

1
2
3

پرونده های ویژه

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۲۹ ب.ظ

۰

شفاعت پس از 300 هزار سال عذاب!

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۲۹ ب.ظ

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

امام زمان, مهدی, انتظار, غیبت,ظهور,ندبه,دعا,فرج,چله نشین آفتاب

امروز : جمعه
سفره دار: حضرت ولی عصر امام مهدی سلام الله علیه ــ عجل الله تعالی فرجه الشریف

قرآن کریم,ملک,یوسف زهرا,آب گوارا,چله نشین آفتاب

* در محضر میزبان:

امام زمان سلام الله علیه:
«اگر طلب مغفرت و آمرزش بعضی شماها برای همدیگر نبود، هرکس ‍ روی زمین بود هلاک می گردید، مگر آن شیعیان خاصّی که گفتارشان با کردارشان یکی است.»(1)

منهاج

-- شفاعت پس از 300 هزار سال عذاب! --

وعده معمولا در معنای مژده به رحمت خدا و وعید عموما در مفهوم ترسانیدن از عذاب و غضب خدا بکار می رود.
خدای متعال، صادق فی وعده و وعیده(2) بوده، فرموده های او درباره بهشت و جهنم، رحمت و عذاب، هر دو صحیح و مطابق واقع است. ولی به علت لطفی که خداوند در حق مومنین یعنی پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارد مجازات گناهان آنان را موکول به عذاب ابد در جهنم ننموده، وعید خویش درباره گناهان آنان را - اگر آنها را به رحمت خویش نبخشوده باشد - با بلاها و سختی های دنیا، با مرگ سخت و سهمگین، با فشار و عذاب قبر و چه بسا با عذاب موقت او در جهنم اجرا نموده، بدین گونه او را آماده ورود در رحمت جاودان خویش می سازد.

حضرت عسکری علیه السلام فرمودند: مردی همسر خویش را به نزد حضرت فاطمه علیها السلام فرستاد تا از آن حضرت بپرسد: آیا من از شیعیان شما هستم یا خیر؟
حضرت فاطمه علیها السلام فرمودند به او بگو: اگر به آنچه، امر کرده و از آنچه نهی نموده ایم عمل می نمایی شیعه ما هستی و الا خیر.

زن، پیغام را رسانید و شوهرش ناله سرداد: ای وای بر من، چه کسی است که گناه و اشتباهی نداشته باشد؟ پس من همواره در جهنم خواهم بود، زیرا هر کس که شیعه آنان نباشد، جاودانه در جهنم بسر خواهد برد.
همسر او به نزد حضرت فاطمه علیه السلام آمد و سخنان شوهرش را عرضه داشت.

آن حضرت فرمودند: این گونه نیست (که او فهمیده است). شیعیان ما از بهترین افراد بهشت هستند و تمام دوستان ما که دوست دوستداران ما بوده با دشمنان ما دشمن باشند و با قلب و زبان تسلیم امر ما گردند، اگر با اوامر و نواهی ما مخالفت کرده، اعمال زشت دیگری نیز مرتکب شوند به بهشت می روند، ولی پس از اینکه با بلایا و مصائب (دنیا) یا شدائد موجود در مراحل قیامت پاک شدند و یا در طبقه بالای جهنم عذاب گردیدند. ما آنان را بعلت محبتی که به ما دارند، از جهنم نجات داده به جوار خود در بهشت انتقال می دهیم.(3)

امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: به دستورات خدا عمل کرده و اطاعت کنید و به پشتوانه شفاعت ما گناه نکنید و کیفر خدای بزرگ را کوچک نشمارید، زیرا به برخی از گناهکاران (از شیعه) شفاعت ما نمی رسد مگر بعد از اینکه سیصد هزار سال عذاب شوند.(4)

لذا ائمه علیهم السلام در روایات متعدد به ما فرموده اند:
با تقوی و عبادت و اطاعت ما را (به شفاعت خود) کمک کنید.(5)

قطره

... کارهای بد ما آرام آرام شکل باطنی ما را تغییر داده و ما را از انسان بودن خارج می کنند. زهی خیام خام که در چنین وضعی دیدار امام عصر سلام الله علیه روزی مان شود! اگر آن حضرت ما را با صورت و شکل دیگری ببیند، چقدر خجلت زده می شویم؟! انسان چقدر شرمنده می شود وقتی که در روز قیامت همه دوستانش را به شکل انسان ببیند، ولی خود به شکل انسان نباشد... (6)

طوبی

امام علیّ بن موسی الرضا علیه السلام - که روز جمعه را روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام می‏ داند -، در یکی از بهترین لحظات نیایش خود یعنی قنوت نماز جمعه سرود بیقراری و انتظار سر می‏ دهد و برای فرج و ظهور آن بزرگوار دعا می‏کند :

«اَللّهُمَّ أصْلِحْ عَبدَکَ وخَلیفَتَکَ بِما أصْلَحْتَ بِهِ أنبیاءَکَ ورُسُلَکَ وَحُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ وَأَیِّدْهُ بِروُحِ القُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ واسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ ومِنْ خَلْفِهِ رَصَداً یَحفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ وَأبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ أمْنَاً یَعْبُدُکَ لا یُشرِکُ بِکَ شیئاً وَلا تَجْعَلْ لِأحَدٍ مِنْ خَلقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلطاناً وَأْذَنْ لَهُ فی جِهَادِ عَدُوِّکَ وعَدوِّهِ واجْعَلنی مِنْ أنصارِهِ، إنَّکَ عَلی کُلِّ شَی‏ءٍ قَدیرٌ».(7)

بار الها! کار ظهور بنده شایسته و خلیفه راستینت [امام مهدی علیه السلام] را سامان ده - همان‏گونه که کار پیامبران و فرستادگانت را اصلاح کردی - و از فرشتگانت، نگاهبانانی بر او بگمار و از سوی خویش با روح القدس او را یاری و پشتیبانی فرما و دیده‏ بانانی که از هر گزندی نگاهش دارند از پیش ‏رو و پشت‏ سر همراه وی گردان و ترس و هراس او را به امن و امان دگرگون ساز که او تو را می‏ پرستد و هیچ ‏چیز را همتا و مانند تو قرار نمی‏ دهد، و برای هیچ ‏یک از آفریدگانت برتری و چیرگی نسبت به ولیّ خود قرار مده و او را در جهاد با دشمنت و دشمنش اجازت فرما و مرا از یاوران او قرار ده، که همانا تو بر هر کاری توانایی.

با عنایت به مضامین زیبای فوق، روشن می ‏گردد که امام هشتم علیه السلام عالی ‏ترین و بلندترین زمزمه‏ های محبّت را چگونه با سوز و از سر شوق در این مناجات کوتاه بر زبان جاری می‏ سازد! هم محبوب خود را معرفی می ‏نماید و هم آرزوی سلامتی و ظهور او را دارد و از خدا می‏ خواهد که بیعت هیچ ستمگری بر گردن آن حضرت نباشد. آن‏گاه برای جهاد در رکاب او اعلام آمادگی نموده بدین وسیله ارتباط معنوی و عاطفی خود را با آن بزرگوار ابراز می‏ فرماید.

کلام آخر

استفاده از فرصتهایی همچون روز جمعه که میعاد او با شیعیانش برای ظهور است، بهانه خوبی برای تقرّب بیشتر به حضرت اوست که می‏گوییم:

... هذا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ الْیَوْمُ الْمُتَوَقَّعُ فیهِ ظُهُورُکَ.

ای امام زمان! امروز جمعه است که انتظار می‏رود ظهور تو در آن باشد، و فرج مؤمنین به دست تو و قتل کافرین به شمشیر تو در آن واقع شود.
ای مولای من، در این روز من مهمان و پناهنده به توام، و تو کریمی و از اولاد کریمان هستی و ضیافت و پناه دادن کار توست. پس مرا هم به میهمانی خود راه ده و پناهم ده.

هدیه

ـ کلیپ بسیار شنیدنی : «بس است دیگر بس است دویدن و نرسیدن// گشتن و یافت نکردن// این رنج ممتد و مداوم بشریت// زندان قفس ظلمت دیگر بس است// بیایید پرواز کنیم بیایید اوج بگیریم بیایید آسمانی شویم....»
فرمت: MP3
زمان: 3 دقیقه و 49 ثانیه
حجم: 1117 کیلوبایت

دانلود

قرآن کریم,یوسف زهرا,تصدق,عزیز,چله نشین آفتاب

پی نوشت ها:
1. مستدرک الوسائل،ج5،ص247،ح5795.
2. التوحید شیخ صدوق،ص235،ح2، از رسول اعظم صلوات الله علیه و آله و سلم
3. بحارالانوار،ج68،ص155،ح11.
4. معانی الاخبار،ص288،ح2 ـ بحارالانوار،ج6،ص154،ح9.
5. تفسیر فرات،ص551،ح705 از امام صادق علیه السلام.
6. حدیث دل سپردن،مرتضی آقاتهرانی،ص99.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی