سُبُل هدایت

و کسانى که از خشنودى او پیروى کنند، به (راه‏ هاى سلامت)، هدایت مى‏ شوند...

سُبُل هدایت

و کسانى که از خشنودى او پیروى کنند، به (راه‏ هاى سلامت)، هدایت مى‏ شوند...

بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان علیه السلام
سُبُل هدایت

قَدْ جَاءَکُم مِّنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُّبِینٌ * یَهْدِى بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَمِ وَ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلىَ‏ صِرِاطٍ مُّسْتَقِیمٍ (سوره مبارکه مائده آیات 15 و 16)
از طرف خدا، نور و کتاب آشکارى به سوى شما آمد. (15) خداوند به برکت آن، کسانى را که از خشنودى او پیروى کنند، به راه‏هاى سلامت، هدایت مى‏ کند و به فرمان خود، از تاریکیها به سوى روشنایى مى‏ برد و آنها را به سوى راه راست، رهبرى مى‏ نماید. (16)

احادیث تصویری

1
2
3

پرونده های ویژه

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۳۰ ق.ظ

۰

سنگینی پیش شرط !

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۳۰ ق.ظ

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

امام زمان,امام مهدی,غیبت,ظهور,چله نشین آفتاب

امروز : جمعه
سفره دار: حضرت ولی عصر امام زمان سلام الله علیه؛ عجل الله تعالی فرجه الشریف

ملک,قرآن کریم,ظهور,غیبت,یوسف زهرا, چله نشین آفتاب

* در محضر میزبان:

امام مهدی سلام الله علیه:
«کسی که نسبت به آنچه باید عمل کند، بخل ورزد و نعمت های الهی را در راه صحیح مورد فرمان خدا بکار نگیرد، خسران دو جهان نصیبش می شود.»(1)

منهاج

-- سنگینی پیش شرط ! --

مسیرمان را یافته‌ایم: مصلح بودن اما پیش شرط آن، بر دوشمان سنگینی می‌کند: صالح گشتن.

و چیزی غریب و سخت خواهد بود وصول آن، اگر ابزار آن نباشد.

محبوب می‌فرماید: «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ»(2). کسانی که در راه من قصد تلاش دارند و می‌کنند، بدانند آنها را در مسیر اصلی قرار داده و هدایت خواهم نمود. مهمترین ابزار ما در این جهاد، وجود عشق و حرکت بر مدار آن است. بی عشق می‌توان همه چیز بود و شد اما پای رنگ و معنای آن لنگ خواهد ماند.

هر که در او نیست از این عشق رنگ // نزد خدا نیست به جز چوب و سنگ
(مولوی)

عاشق نگشته‌ایم اگر هنوز چشمانمان، داشته مادی دیگر را می‌بیند و در مقام مقایسه با خود و قضاوت می‌نشیند.

عاشق نگشته‌ایم اگر هنوز گوشمان بر روی طعنه‌ها و فحشهای دیگرانی دور افتاده ـ آنان که خدا در قلبشان غایب و پشت ابر مانده است ـ کر نشده باشد.

عاشق نگشته‌ایم اگر هنوز روزنه‌ای از ترس و غم در قلبمان راه دارد که: «أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ»(3)که از نشانه‌های واصلین این است که، غم و ترس بر آنها راه ندارد. که این با ایمان جمع نمی‌شود.

و آن امانت که زمین و آسمان، توان بر دوش کشیدنش نبود، عشق است. که بر زمین مانده است و مجال اندک و فرصت کوتاه.

که زیبایی دریافت از تلاش ما، در هستی‌مان ظهور خواهد کرد و جلوه‌گر خواهد شد.

که آرامش در قلب‌هایمان، همان پاسخ جهد و آسیب ناپذیری‌مان در این مسیر است.

با عشق، انتظار و صبر بر آن، آگاهانه‌تر، زیباتر و قابل تحلیل‌تر خواهد بود.

هر که عاشق نگشت، مرد نشد نقره فائق نگشت، تا نگداخت
(سعدی)

و خدا کند و خدا کند که برق عشق خدا و ولیّ خدا، چشمان مادی بینمان را کور کند.

قطره

... افسوس که همه برای برآوردن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می‌روند و نمی‌دانند که آن حضرت چه التماس دعایی از آن‌ها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند! چنان که به آن آقا فرموده بود: این‌ها که به اینجا آمده اند، دوستان خوب ما هستند، و هر کدام حاجتی دارند؛ خانه، زن، فرزند، مال، ادای دین، ولی هیچکس در فکر من نیست!

آری! او هزار سال است که زندانی [غیبت و غربت] است، لذا هر کسی که برای حاجتی به مکان مقدسی مانند جمکران می‌رود، باید که اعظم حاجت نزد او، واسطه فیض باشد، یعنی فرج خود آن حضرت را از خدا بخواهد.(4)

طوبی

به سه دلیل، حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را «مهدی» نامیده‌اند؛ ما به اختصار، به این سه دلیل، اشاره می‌کنیم:

دلیل اول: از روایات معصومان علیهم السلام این‌گونه استفاده می‌کنیم که خدای متعال، پس از آن که اراده کرد حضرت صاحب‌الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف از پردة غیبت به در آید و پرچم ظهور را بر بام جهان به اهتزاز درآورد، او را به سوی اسراری که از چشم همگان پنهان بوده و در طول تاریخ، کسی را به آن‌ها دسترسی نبوده است، راهنمایی و هدایت می‌کند.

همچنین حضرت سبحان، امام زمان صل الله علیه و آله و سلم را به سوی گنج‌های مخفیِ عالم، معدن‌های پنهان و هر آنچه از چشم این و آن نهان است، هدایت می‌کند؛ به همین دلیل، حضرت خاتم الاوصیا عجل الله تعالی فرجه الشریف را «مهدی» می‌گویند.

دلیل دوم: پیش از ظهور، مردم جهان، حقیقت را گم می‌کنند. عدالت، عشق، دین، معونیت، دانش و... همه از گم شده‌های عالم هستی‌اند. آن‌گاه که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیاید، به امر خدا، مردم جهان را به سوی گم شده‌هایشان هدایت می‌کند؛ به این دلیل، امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را «مهدی» نامیده‌اند.

دلیل سوم: نوشته آمد که نعمت دوستی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و عشق‌بازی با آن معشوق پرده‌نشین عجل الله تعالی فرجه الشریف، فقط به کسانی عنایت می‌شود که خدای متعال، آن‌ها را به سوی آن عشق و آن معشوق نازنین هدایت کند. و اینان کسانی‌اند که با صداقت و تلاش و خلوص نیت، جویای هدایت‌اند.

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را به این دلیل مهدی می‌نامند که خدای متعال، عده‌ای را که شایستگی و لیاقت دوستی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را دارند، به سوی آن حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف و خیمة سبز عشق خاتم الاوصیا عجل الله تعالی فرجه الشریف هدایت می‌کند. خلاصه این که: تا غمزه و هدایت محبوب نباشد، ره به جایی نخواهی برد و البته تا تو نکوشی و تلاش نکنی و نخواهی؛ جذبة هدایت محبوب را در نخواهی یافت. پس این‌گونه نیست که تلاش و کوشش تو ثمر و اثری نداشته باشد.

کلام آخر

آنگاه که در دریای متلاطم فتنه‏ها و خطرات، بعنوان یگانه ملجأ و پناهمان دست به دامان او شده‏ایم و به درگاه او التماس می‏کنیم، به ما آموخته‏اند که بگوییم:

یا أَبا صالِحَ الْمَهْدِیِّ... أَدْرِکْنی
یا وَجیهاً عِنْدَاللَّهِ، اشْفَعْ لَنا عِنْدَاللَّهِ...

هدیه

ـ دل گویه (گل نرگس کجایی)«که دارد نشانی ز کویش که آرد شمیمی ز بویش سلامم سلامم سلامم به مویش به رویش اسیرم اسیرم اسیرم به گیسوی مهدی
فرمت: MP3
زمان: 6 دقیقه و 10 ثانیه
حجم: 1453 کیلوبایت

دانلود

کلام آخر

پی نوشت ها:
1. احتجاج طبرسی،ج2،ص498
2. سوره مبارکه عنکبوت،آیه69.
3. سوره مبارکه یونس،آیه62.
4. آیة الله بهجت رضوان الله علیه,ورق های آسمانی،ص26.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی